Välkommen!

29 november 2010

Brallor med fickor

Har sytt mitt första par brallor med fickor. Det gick mycket lättare och smidigare än vad jag hade föreställt mig. Och resultatet blev riktigt snyggt (om jag får ge mig själv en klapp på axeln). Svart, tjock och härlig, Hilco-velour från Tygpyssling. Orange stickningar och muddar. Rymlig modell med rejäla muddar i midja och benslut, vilket gör att de kan användas läääääänge. Motsvarar nog stl 98/104. Funderar fortfarande på om jag ska behålla dem själv eller om jag ska sälja dem. Lägger dem i makrillshopen så länge... (Obs! Brallorna är sålda!)

(med långa muddar)

(med uppvikta muddar!)

Tillägg: Effektsömmen fick jag genom att overlocka fickpåsens kanter för att därefter sy fast den med tvillingnål.

11 kommentarer:

  1. Superfint med fickor. Det ser svårt ut men verkar så enkelt när du har sytt :-) Snyggt med stickningar i oranget!

    SvaraRadera
  2. Snygga brallor! Det är ju eg inte så svårt med fickor när man väl testat, har mer problem med att byxorna blir för långa i grenen eller för breda över rumpan eller liknande... Vad har du använt för söm till fickorna eg?

    SvaraRadera
  3. Ja nog är du värd klapp på axeln, de är jättefina! Det är roligt med fickor, men jag har inte heller sytt mer än 1 par med sid-fickor... =)

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt! Gillar färgkombon också!

    SvaraRadera
  5. Härliga byxor, snygga fickor och snygg färgkombination!

    SvaraRadera
  6. Coola! Härlig form på fickorna.

    SvaraRadera
  7. Jättefina! Gillar fickorna speciellt mycket!

    SvaraRadera
  8. Coola!!! Oklanderlig sömnad dessutom...som vanligt:)

    SvaraRadera
  9. kanonfina brallor. Det vart jättesnyggt med stickningarna runt fickorna.

    SvaraRadera
  10. vilket himla bra tips. blev ju jättehäftigt

    SvaraRadera