Välkommen!

23 april 2010

Skroten - here I come!!

Jag känner mig ungefär som jag gjorde som barn kvällen innan julafton... Anledning: jag ska göra mitt första besök på Skroten i Kinna i morgon!!!!! Hade jag inte varit en mycket vuxen och sansad person (eeeeehmm!?) hade jag kunnat studsa upp och ner av förväntning. Nu gör jag det i tanken istället.

Är det något jag absolut inte får missa att hålla utkik efter?! Tips emottages tacksamt!!

Annars står följande på MÅSTE HA-listan och jag hoppas att jag hittar det jag söker:
- röd velour
- brun- och turkosrandig velour
- mudd i 70-talsgul nyans
- ribbad mudd till zipjackor

*studs-studs-studs-studs*

8 kommentarer:

  1. Åh du kommer nog hitta en hel del annat också :-) Det finns en massa massa velourer. Den brun/turkosrandiga har dock varit slut de senaste två gångerna jag varit där. Det finns en hel del fleece till bra pris men den kan vara lite svår att hitta så fråga om det behövs. Jag har köpt fin smalspårig manchester också.

    Jag skulle tipsa dig om att ta med små tygbitar av tyger som du kanske vill ha matchande enfärgade tyger till. När man väl står där är det så svårt att välja rätt nyans! Jo, ta med stora plånboken också ;-)

    SvaraRadera
  2. Om du hittar 70-talsgul mudd eller interlock/jersey kan du får köpa till mig med, hihi :)

    SvaraRadera
  3. Tänk den som ändå bodde på lagom avstånd från denna beryktade plats:) Men hur blir det med köpstoppet, är det hävt nu kanske?:)

    SvaraRadera
  4. Hahahaha, det där köpstoppet har återigen gått åt skogen. Det gjorde det det för ett tag sedan... :)

    Pumla: jag håller utkik!!

    SvaraRadera
  5. Avundsjuk ;-)

    Själv planerar jag en roadtripp till de västra delarna i slutet av maj, med både Ullared, Skroten och övriga tygbutiker i Kinna. Lilleman är tänkt att följa med och löser jag inte någon barnvakt så får man väl se hur det går med shoppandet ;-)

    Ha en trevlig dag, jag väntar på bildbevis av shopping.

    Tack för tipset om knappar på blogspot :-)

    SvaraRadera
  6. Ah, Skroten, härliga Skroten! :) Om du inte enbart är ute efter trikåtyger, kan jag tipsa om deras fina bomullstyger som är perfekta lapptäckestyger. Bara 69 kr/m. De brukar jag hamstra ett par av varje gång jag är där, så snart är det dags att sy på riktigt!
    Ha det så skoj i tyghimlen!

    SvaraRadera
  7. Jag var på Skoten för ett par veckor sedan och jag tror inte att du blir besviken :D. Dock grunnar jag på om jag såg den turkos/bruna velouren????

    SvaraRadera