Välkommen!

25 april 2010

Hemma igen

Helgen har spenderats hos makrillens farmor och farfar utanför Borås. Nu är vi hemma igen. Jag två tygpåsar rikare och diverse hundralappar fattigare. Skroten hade M Y C K E T tyg. Jag visste knappt var jag skulle lägga tygkrutet på. Men en sak blev jag lite besviken på. Jag var ute efter våriga tyger till makrillen - främst trikå - men de enda tyger som föll mig i smaken var murriga höst- och vinterfärger... Är också förvånad över att det nästan inte fanns någon bomullsinterlock alls, bara mängder av jersey i bomull lycra. Jaja, det var ju inte så att jag inte hittade något :)

Framför allt är jag väldigt nöjd med velourerna längst till vänster i bild. Underbara!! Och sen den smalspåriga gröna manchester längst ner i högra hörnet - den ska bli en jacka till makrillen!!

1 kommentar:

  1. Jag har lite samma intryck som dig. det är inte jättegott om våriga roliga tyger. Och de våriga roliga tycker som finns är väldigt tjejbetonade. Hade gärna sett att de tog in lite mer mönstrat i roliga färgställningar - men det kanske inte finns att få tag på. Hur som helst tiden försvinner verkligen hur snabbt som helst när man är där. Man kan kika på både det ena och det andra och helt plötsligt hat 1,5 timme bara försvunnit.

    SvaraRadera