Välkommen!

21 oktober 2009

Mössa - ny favorit!

Så kommer då ännu en mössa. Jag har gjort ett byte, så igår fick jag ett mönster på en superfin mössmodell från Doris&Assar. Ikväll var jag naturligtvis tvungen att prova det - mössgalen som jag är. Egentligen ska kanten stickas, men jag valde att inte göra det. Och det blev också fint. Sydde minsta modellen, så just den här mössan får jag skänka bort eller lägga ut för försäljning. Inom snar framtid ska min makrill få en likadan mössa, fast utan knytband under hakan. Jag är supernöjd med modellen!!




Mönster: Från Doris&Assar (tack snälla!!)

Material: Bruna moln från JNYdesign och brun fleece och mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Underbar modell - en klar favorit när det kommer till fodrade mössor!

Sämst: Att jag fick sy om makrill-märket då det hamnade snett första gången... Syns litegrann, men går nog bort efter lite användning eller en tvätt.

2 kommentarer: