Välkommen!

17 januari 2012

Klänningar till Epla

Kom på att jag inte har bloggat dessa hängsleklänningar. De var färdigsydda med ofotade. Så igår gjorde jag slag i sak och fotade dem och redigerade bilderna. På klänningarna med hjärtan respektive liljekonvaljer provade jag att göra ärmhålen större och djupare ringning i halsen, både bak och fram. Jag hoppas att det är en förbättring, det ser lite nättare ut och förlänger nog användningstiden rätt rejält skulle jag tro. Alla tre klänningarna läggs i butiken på Epla.






Mönster: 
Eget, stl 62, 68 och 74. Men samtliga kan användas över flera storlekar.

Material: 
Vintagetyger till yttertyg och lakansväv till fodertyg. Plasttryckknappar.

Sämst: 
Att jag inte har orkat sy på sistone. Igår sydde jag några mössor mest för att jag skulle få något sytt över huvud taget. Det är inte viljan som saknas utan orken.

Bäst:
Att jag kom på att jag inte har bloggat klänningarna. Så roligt det är när man "hittar" plagg man nästan har glömt bort att man har sytt :)

5 kommentarer:

  1. Jättesöta! Jag har ritat om mina mönster ett antal gånger... Men, nu har jag något som jag gillar.

    SvaraRadera
  2. Så fina!
    Orken kommer snart ska du se, jag känner samma, men den brukar komma ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Superfina klänningar:) hoppas ork och lust infinner sig snart igen!!

    SvaraRadera
  4. Söta klänningar! Gillar den första bäst.

    SvaraRadera
  5. Gulliga klänningar! Är det jobbet som tar orken? Hoppas det känns bättre snart!

    SvaraRadera