Välkommen!

3 december 2011

Snuttefiltar till Epla

Ibland får man tygbitar över som är för stora för att slänga och för små för att göra så mycket med. Jag hade rätt många sådana bitar och kände för ett tag sedan att det var dags att göra något med dem. Klippte till en massa snuttar som jag tänkte bandkanta. Och där stannade det liksom. För några kvällar sedan tog jag tag i en del av de där snuttefiltarna, så nu finns de att köpa i butiken på Epla.



Mönster: 
Eget, 30 x 40 cm.

Material: 
Trikå (jersey eller interlock) från olika ställen till framsida och gosig velour till baksidan.

Sämst: 
Att jag sitter på helspänn när jag kantar med min CP så att jag får ont i rygg och axlar.

Bäst:
Att filtarna blir så himla mycket snyggare med kantband än med overlockade kanter. Helt klart värt att få ont i ryggen :)

2 kommentarer:

  1. Ojojoj, vad mycket fint du syr! Man får liksom lust att hamstra hur mycket tyger som helst... fast sen tycker jag tyvärr inte att det är lika kul att sy, som det är att samla :) Joel hälsar!

    SvaraRadera
  2. Vad söta de är! Vilken bra ide att göra med bitar som blir över! Jag hoppas du inte har något emot att jag tar efter idéen lite, fast bara för eget bruk.

    SvaraRadera