Välkommen!

9 december 2011

Jobbar på att syr upp förråden

Jag försöker att sy upp mina underbara högar med mjuka tyger. Det finns många godingar som jag sparat på. Men varför ska jag hålla på dem, då gör de ingen glad! Snuttefiltarna i förra inlägget är sydda av sådana sparade godingar. Snuttefiltarna har nu fått sällskap av ett gäng andra snuttefiltar i butiken på Epla. Där ligger även dessa små set - muddisbrallor med matchande dregglis/scarf. Baksidan på dregglisarna är i tjock interlock, vilket gör att de kanske inte håller den värsta dregglisen torr. Men jag tänkte att det kanske kan vara bra om det går att använda dregglisen såväl på ett sommarbarn som på ett vinterbarn. Som med alla makrillmuddisar så har dessa lång användningstid från stl 62 upp till stl 74 skulle jag tro.





Mönster: 
Egna, stl 62/68 i muddisarna och one-size på dregglisarna.

Material: 
Gula och gröna paraplyflygare från Lilofant samt grå morfars maskiner från JNY. Samtliga tyger interlock.

Sämst:
Vädret. Jag har förstått att stora delar av landet har fått snö och därmed lite julkänsla. Här på västkusten vräker regnet ner och det blåser något ofantligt. Inget mysigt alls.

Bäst:
Att vi har haft mina föräldrar på besök ett par dagar. Oj, vad mycket man hinner med då. Vi har varit på tippen med en massa renoveringsskräp, bakat pepparkakor, staplat ved, gått promenad, lekt dinosaurier, trollat och en massa annat.

3 kommentarer:

  1. Så härligt med besök (och lite möjlighet att få massa roliga och bra saker gjort). Bra att du syr av förråden. Det är ju det det blir för min del också nu när jag har tygstopp och allt. Men det är väldigt roligt nu när jag släppt de värsta spärrarna ;)

    Jag gillar verkligen matchande byxa + dregglis-koceptet. Lite lagom matchigt.

    SvaraRadera
  2. Ja, oj vad ni har grejat... Härligt att det snart är jul.

    SvaraRadera