Välkommen!

21 december 2011

Ny modell

Jag har länge tyckt att mitt mönster på vanlig toppluva behöver förnyas lite. Men jag har inte orkat ta tag i det. Men så i helgen träffade jag och familjen fina A med familj och vi avverkade ett par trevliga timmar på Nordens Ark. Fina A bloggar finfina grejjor på Brallan syr - kika gärna in hos henne! Jag tjuvkikade lite (läs: granskade ganska uppenbart!) på hennes mössor och fick uppslag till hur jag skulle ändra mitt mönster för att bli nöjd. Väl hemma så ändrade jag ganska rejält på mitt ursprungliga mönster, det är typ bara storlekarna som är detsamma. När första mössan var färdig fick min man säga vilken han tyckte var snyggast, den nya modellen eller min gamla. Och han valde den nya modellen med orden "den är kaxigare" - precis den reaktion jag var ute efter!! Sedan sydde jag fyra mössor i den nya modellen. För att verkligen kunna kvala in som en riktig copycat så sydde jag en mössa till mig själv i samma tyg som A hade sin mössa i. Jag kunde faktiskt inte låta bli, mönstret gör sig så himla bra på en mössa. De två längst ner fodrade jag med fleece, en till makrillen (giraffer och apor) och en som ska bli en julklapp.







Mönster: 
Eget, stl 50 och 54.

Material: 
Violer och Jurassic från Znok, klöver från Liandlo och apor och giraffer från Michas.
Microfleece från Stoff och Stil.

Sämst: 
Jag säger bara: var är snön?

Bäst:
Det låter kanske hemskt, men nu längtar jag tillbaka till mitt jobb. Börjar jobba igen efter trettonhelgen och tycker att det ska bli riktigt skoj.

4 kommentarer:

  1. Snön är i Borås : ) snygga mössor!

    SvaraRadera
  2. Har lite bilder till dig på min blogg :) Tack igen!

    SvaraRadera
  3. Nejmen ojdå. Här får man fin uppmärksamhet för sin mössa. Håller med att tyget är ultimat som mössa.

    Som van Sotenäsbo kan jag ju säga att det faktiskt kan gå att hitta snö ibland i Tossene även om Strane är blött.

    Mönstret ser ju superbra ut. Det blir ju verkligen lite kaxigare med lite häng på.

    SvaraRadera