Välkommen!

29 maj 2011

Vändbar klänning

Jag fortsätter att utforska klänningvärlden. Det finns väldigt mycket fina flickkläder i vanliga klädbutiken, så jag har insett att det bara lönar sig att sy det man saknar i butik. Jag ville prova en vändbar klänning. Här med Stoff och Stils lilarutiga bomullstyg på ena sidan och ett återbrukat stormönstrat gammalt påslakan på den andra. Lila och grönt är en favoritkombo här! Den rutiga sidan kändes lite trist så den piggades upp med ett hjärta. Den gröna sidan var så fin i sig själv så den fick vara som den är. Grön plasttryckknapp från Babythings är pricken över i. Jag är supernöjd!! Detta ska motsvara en stl 68 hade jag tänkt mig. (Tillägg: motsvarar en 62/68)
  
 

Hoppas ni andra som är mammor har blivit uppvaktade på Mors dag?! Själv fick jag både blommor och tårta - gissa om jag blev överraskad då makrillen har glömt bort Mors dag tidigare år ;)

För övrigt har makrillen tappat vår digitalkamera i golvet så att displayen är helt kaputt. Det funkar fortfarande att ta bilder, men man har ingen aning om hur det blir...

Tillägg: Klänningen finns i Butik makrill.

6 kommentarer:

  1. Underbart sött, jag älskar!!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin, och snygg färgkombination!

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint! Så härliga färger :-)

    SvaraRadera
  4. Jättejättefint. Bra ändå att kameran går att använda, tills ni funderat ordentligt kring en ersättare. Det blir lite som fotografering förr i tiden.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin klänning, och jags om inte ens gillar lila :)

    SvaraRadera
  6. snygg! Håller med dej om att det finns mycket fint till flickor i affärerna med, pojkar däremot...
    Trevligt att du blev ihågkommen på mors-dag, här kan man aldrig vara riktigt säker på det :-)

    SvaraRadera