Välkommen!

24 januari 2011

Bättre sent än aldrig

Här är några plagg som min syster önskade till söta lilla M, min systerdotter. Ja, egentligen skulle hon fått ett par av brallorna förra året vid den här tiden - men det blev liksom aldrig av att jag sydde några... Så därför blev det två par brallor nu istället. *skäms litegrann*

Kläderna skulle matcha varandra och kunna användas till övriga plagg i M:s garderob. Min syster påstår att hon inte är lika vågad och förtjust som jag när det gäller knalliga färg- och mönsterkombinationer - men jag vet inte om jag är benägen att hålla med henne efter dessa färgval. De går helt i min linje ;)

Mönstret till pösbrallorna har jag fått av Tygterrier och jag säljer därför inte brallor utifrån detta mönster - men för användning för eget bruk och inom familjen känns det okej att använda.

Till båda brallorna har jag använt Hilcovelour från Tygpyssling. Jag tycker denna velour är helt outstanding i kvalitet. Makrillen har flitigt använt flera par muddisar i denna velour och de håller hur bra som helst. Efter över ett års användning (ja, de var lite långa i benen till en början och sedan så har makrillen typ stått still i växten...) så är hans gröna hilcomuddisar fortfarande lika snygga som när de var nya. Den röda mudden är från JNYdesign.


Till brallorna önskades en klänning/tunika i turkosa interlockmoln från JNYdesign. Samma muddväv som till brallorna. Tycker det var svårt att fånga den turkosa färgen på bild. Detaljbilden på stickningarna i raglansömmen är mest rättvisande. Stickningar med flatlock - som jag har snöat in lite på. Gillar verkligen den sömmen.




Nu hoppas jag att min syster blir nöjd och att lilla M kan tänka sig att ta på sig något annat än hennes "råta fleet" (=rosa fleecetröjor, som hon typ bor i till mammans förtret).

6 kommentarer:

  1. Rødt og turkis er en flott fargekombinasjon, og rødt og rosa var ikke dumt det heller. Flotte plagg!Jeg digger denne bukse-formen!

    SvaraRadera
  2. Turkos/blå och rött är en oslagbar kombination. Och visst är det väl pinsamt att ens närmsta alltid tycks trilla längre och längre ner på listan över beställningar.

    SvaraRadera
  3. Härliga kläder och fin matchning! Håller verkligen med om att flatlock is the shit! :D

    SvaraRadera
  4. turkost o rött är såå fint! jättesnygga kläder alla tre!

    SvaraRadera
  5. Ja, känner tyvärr igen mig väl i att man skjuter upp de närmastes sömnad...=( Skitsnygga kläder, vilka härliga färger! Klart den lilla kommer vilja använda dessa kläder! =)

    SvaraRadera
  6. Hej du syster! SÅ FINA KLÄDER!!!! M kommer älska dessa och som du säger, vi jobbar ju på att bryta fleeceberoendet ;-)

    Kram från tacksam syrra

    SvaraRadera