Välkommen!

6 april 2010

Här kommer resten!

Här kommer de återstående kläderna i samma beställning som fleeceoverallen.

Det är så himla roligt med återkommande "makrillkunder" (hittar inget bra ord!) - det är ju ett tecken på att andra gillar det jag syr!! Alltid bra för självkänslan! För ett tag sedan sydde jag de här fleecetröjorna på beställning, till våra vänners barn. Sedan fick jag önskemål om att sy matchande mössor. Efter lite bollande landade vi i dessa tygval.

Mössorna är i velour fodrade med jersey. Grå med svarta stjärnor från Mjuka Tyger resp rosa med vinröda stjärnor från Andersson & Hjalmarsson. Svart resp cerise jersey från JNYdesign.


 
Sist men inte minst ville mamma J har en glad-elefant-klänning som den här. Och det gick naturligtvis bra! Nu har jag bara småsnuttar kvar av de fina rosa glada elefanterna från Znok. Kanske räcker det till en body på sin höjd. Och även om jag gillar det så kommer jag nog inte att beställa hem mer... Det finns helt enkelt inte plats i tygskåpet. Muddväv från Stoff och Stil.

3 kommentarer:

  1. Snygga mössor och jättefin elefantklänning! Kul med återkommande kunder!

    SvaraRadera
  2. Fina plagg allihop! Har funderat på en grå svart stjärnsmössa jag med och nu blev jag inspirerad:)

    SvaraRadera