Välkommen!

14 februari 2014

v6. Det skulle jag aldrig få för mig att sy

På grund av sjukdom ligger jag visst en vecka efter i bloggalmanackan. Här kommer egentligen förra veckans inlägg...

Som snart 35-åring har jag börjat komma till insikt om vissa små egenskaper jag har. Det var väl på tiden kan man tycka! Jag är t ex ganska slarvig och jag har väldigt dåligt minne. Ingen bra kombo egentligen utan två ganska irriterande drag. Jag är också väldigt principfast och kategorisk. I stunden. Detta gör att jag knappast är den som hakar på en trend, förrän den nästan är över. Det har hänt, läs det händer rätt ofta, att jag bestämt säger "så skulle jag aldrig göra!", för att typ en vecka senare göra precis det där jag aldrig skulle göra. Och förmodligen så gillar jag det skarpt. Så mycket för att vara principfast i längden...

Jag vet alltså inte hur många gånger jag sagt att jag absolut aldrig skulle sy något speciellt plagg eller i en viss färg eller mönster. One-piece har jag aldrig sytt faktiskt! Däremot jag jag sytt såväl rosa kläder till min dotter som klänning i Hello Kitty-tryck. Och min son har definitivt mest blå, turkos, svarta och grå kläder. Jaja.

Något som jag verkligen inte kunde tänka mig att sy var i leopardmönstrat tyg. Förra sommaren sydde jag såväl en tröja till mig som byxor till barnen. Men ett par leggings i leopardmönstrat till mig själv DET skulle jag då verkligen INTE sy!

Eller hur...

Här sitter jag och smälter in bland kuddarna i soffan...

6 kommentarer:

  1. haha, jag har börjat gilla zebramönstrat men leopard, nej dit har jag inte kommit.....

    SvaraRadera
  2. Alltså vad ska jag säga... jag är inte riktigt där än! :) Men man ska aldrig säga aldrig :) Jo du, jag glömde svara dig på min blogg. Pyjamasmönstret från 1/2011 är jättebra tycker jag. Jag vet att Brallan brukar smalna av det, men jag tycker att pyjamasar gärna får ha lite svängrum för sprattliga ben. Rekommenderas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, nja det kanske inte är du riktigt �� Tack för pyjamastipset!

      Radera
  3. Hahaha, känner så väl igen mig själv!! Och leopard är snyggt för tusan! :)

    SvaraRadera