Välkommen!

29 augusti 2013

Två snabba

Idag var det fotografering på förskolan. Jag hade inte tänk sy något särskilt med anledning av detta eftersom jag har väldigt mycket på jobbet just nu och därför inte bör stressa med sy-måsten utöver jobb-måstena (visst är jag klok?!). Men så igår blev en del jobbsaker uppskjutna och kvällstid frigjordes att användas till annat :)

Såklart ville jag använda tiden till att sy kläder till fotograferingen. Min tanke var att inte syskonmatcha sådär väldigt, men att plaggen skulle hänga ihop det var en självklarthet. Eftersom jag skulle bli färdig på en kväll så fick det inte vara för mycket trådbyten i maskinerna. Och då jag ville att tröjorna, som valet av plagg föll på, skulle hålla samma stil och den marinblå interlocken inte matchade ena tyget, så blev mina andra val enkla - det fick helt enkelt bli fållar i hals- och ärmhål. Vidare så räckte det randiga tyget inte till långa ärmar, så jag körde på kortärmat på båda tröjorna. Därför gjorde jag dem lite rymligare så att de kan användas nästa varma säsong.

På det stora hela är jag väldigt nöjd. Även om det blev lite slarv med passning av ränder på makrillens tröja... Tycker mina fina barn matchar varandra bra! Hann såklart inte fota tröjorna i oanvänt skick, så ni får hålla tillgodo med en trötta-barn-framför-tv:n-efter-lång-dag-bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar