Välkommen!

14 juni 2013

En räv bakom örat

Han är en liten spellevink vår son och vad passar då bättre än en räv-tröja? På sistone har jag sytt t-tröjor i en rymligare modell än tidigare. Och det känns väldigt passande till detta tyg som är en jersey i 100% bomull från Nosh Organics. Det är med andra ord inte lika stretchigt som jersey med lycra i. Gjorde en dundermiss och tog röd mudd först för att spara tid genom att inte byta tråd i maskinerna. Oj, vad det skar sig. Bara att göra om... Nu är jag nöjd!

5 kommentarer:

  1. Enkelt och fint! Är det mer rostrött i rävarna, eller varför skar det sig? Det självklara valet annars :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rävarna är lite roströda. I alla fall matchade de inte min röda mudd från stoff och stil ;)

      Radera
  2. Jättefin! Det här är ett av mina stora favorittyg både vad gäller mönster och färger. Jag har använt petrolfärgad mudd till och det passar så himla bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååååh, måste genast kika in på din blogg och se vad jag har missat :)

      Radera
  3. jättefint tyg på fin tröja =)

    SvaraRadera