Välkommen!

29 maj 2013

Kortärmat

Två hyllvärmare har kommit till användning. Nu blev det två t-shirtar med normal passform. Ville göra enkla och luftiga sommartröjor och valde vanlig fåll i ärmarna och mudd i halsen. Blev väldigt nöjd med resultatet. Det har dock blivit ett vana att förlänga mönster på längden då jag oftast till makrillen väljer en storlek mindre (för att få smalare passform) och därmed behöver förlänga längden. Den här gången glömde jag helt av att jag valde rätt storlek och förlängde av bara farten... Typiskt. Men tröjorna räcker ju ännu lite längre då.

3 kommentarer:

  1. snygga som alltid - behöver också sy vanliga t-shirts, det ska väl bli sommar VARJE dag snart eller ;)

    SvaraRadera
  2. Fina! Jag har också precis sytt två kortärmade tröjor och undrade vad jag skulle sy härnäst. Surfade in på din blogg och tittade runt, och nu har jag massor av inspiration! Tack för din fina blogg, en perfekt inspirationskälla.

    SvaraRadera