Välkommen!

25 mars 2013

Gult är... inte fult!

Just för tillfället kan jag inte få nog av dessa dukar. Tycker de är fantastiskt uppiggande i vårt annars ganska vita/grå/teakfärgade hem. Och sedan är det för att allt vabbande, "nytt jobb" och vårtrötthet i stort gör att jag inte klarar av att sy några avancerande sömmar... Raksöm och strykjärn är ungefär vad jag är kapabel att hantera just nu.

Här är alltså ytterligare en duk, denna gång i gula toner. Ska villigt erkänna att denna duk är en test för att se om jag ska sy ett större lapptäcke helt i gula toner eller om jag ska blanda in någon annan färg. Duken är härligt ljus och vårig, men jag tror nog att lapptäcket ska få någon annan färg också förutom gult...

Duken är ca 40 x 100 cm och vändsydd. Sex mönstrade vintagetyger och en enfärgad gul baksida. På bilden  hänger den dubbelvikt över på trappräcket. Denna sak faktiskt läggas i blogshopen - först till kvarn!

1 kommentar:

  1. Disse mønstrene og fargene får meg til å "ooh" og "aaah" :) Rett snyggt!

    SvaraRadera