Välkommen!

24 december 2012

God Jul!

Listan över vad jag skulle VILJA sy innan jul har varit lång. Det har dock blivit väldigt lite från den där listan som har sytts... I lördags kväll sydde jag klart ett par vanliga muddisar med fickor till makrillen (heja mig!) och igår fick jag tummen ur och sydde varsin julstrumpa till barnen (pluspoäng minsann!).

Sent igårkväll blev jag till slut färdig med en klänning till snultran (kors i taket!). Snultran är i en ålder när få kläder få vara rena någon längre stund, vilket innebär att de flesta plagg är fläckiga trots tvätt. Och att sätta på henne en fläckig tröja eller klänning på julafton, det går bara inte för sig. Vi bor bland ekar och tallar och här skuttar ekorrar omkring dagligdags. Vi brukar titta på dem ifrån köksfönstret och så sjunger vi "Ekorr´n satt i granen". Därför passar just denna klänning väldigt bra. När jag visade snultran tyget igår så utbrast hon "KOKOJ"!

Så nu kan lilla snultran vara fin på julafton i sin nya "kokoj"-klänning. GOD JUL till er allihop!!

2 kommentarer: