Välkommen!

9 juni 2012

Jord är gott!

Snultran har en viss förkärlek för jord. Hon äter mer än gärna jord. Fattar inte att hon kan tycka att det är gott! Och det värsta är att när hon ser att jag ser att hon stoppar jord i munnen, då stoppar hon illa kvickt in en näve jord till... Men det är inte den jordiga munnen som jag vill visa utan naturligtvis klänningen. Har en känsla av att den kommer att bli en favorit här hemma.



Mönster:
Eget stl 86. Utgick från mitt eget mönster på raglantröja som jag ställde ut i A-form och förlängde, samt kortade ärmen på.

Material:
Katter i jersey från Liandlo, ett av mina favorittyger. Svart interlock från JNY.

Sämst:
Att den kanske blev lite stor i ärmarna och att jag skulle ha gjort mig besväret att göra stickningar i raglanskärningen. Och att man kan få mask i magen om man äter jord...

Bäst:
Att den blev sådär lagom kaxig. Jag gillar lite tuffare kläder på snultran och den här blev mitt i prick på hennes personlighet. Storebror ville ha en tröja i samma tyg när han fick se klänningen. Och redan samma dag svängde jag ihop en sådan till honom. Snacka om handlingskraft hos en som hela våren gått och haft tankar om ditt och datt som aldrig blivit av.

1 kommentar:

  1. Haha, ja, jord är gott. Och sand. Och Snultrans klänning är fin! Man behöver ju inte alltid sticka ned raglnsömmar tyckervag.

    SvaraRadera