Välkommen!

23 mars 2012

Skomakarens barn

Hur kommer det sig att snultrans byrå mestadels innehåller för små brallor i stl 74? Min man har flera gånger frågat om jag inte kan sy nya bralls till henne. Jomenvisst har jag sagt. Men inte har det blivit några bralls sydda inte. Vid en del tillfällen har han bara suckat när benmuddarna på de för små brallorna har kasat upp på halva benet. Vilken eländig fru och mamma jag är!

Men i förra veckan fick jag så äntligen tummen ur och sydde dessa velourmuddisar. Mjuka och goa, men kanske inte så praktiska nu när snultran leker jordfräs i trädgården...


Mönster: 
Mitt eget på muddisar i stl 80.

Material: 
Blårödrandig velour från Andersson & Hjalmarsson, koboltblå muddväv från Stoff & Stil.

Sämst: 
Att jag inte orkade sy på en makrill-lapp. Frågan är om det någonsin kommer att bli av...

Bäst:
Att jag är frisk igen - nu ska jag njuta av våren!!

6 kommentarer:

  1. ... och bagarens ;)... skönt att du är frisk igen, byxorna är som en god karamell!

    SvaraRadera
  2. Känner igen ;-). Fina och fräscha blev byxorna verkligen!

    SvaraRadera
  3. Jätte härliga, ja vist är det hemskt att det aldrig blir av dessutom går det ju så fort om man bara sätter igång. Tur vi är flera med samma problem =)

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där... =)

    Men det finns ett par utklippta byxor till dottern din i min syhörna i alla fall. Sedan att det inte är sytt en endaste söm på dem än är en annan sak.

    Och hurra för vårvindar friska!

    SvaraRadera
  5. Så fina byxor!
    Jag måste bara säga att din blogg inspirerar mig massor, jag kommer ofta hit för att få nya idéer eller för att bara bli riktigt sysugen. Funkar alltid!

    SvaraRadera