Välkommen!

26 mars 2012

Namngivningspresent

I helgen var vi på namngivningsfest för en liten kille. Som present till lille E sydde jag denna vimpel i turkost, rött och vitt. Det är mitt första vimpelförsök och jag tycker själv att jag lyckades väldigt bra. Svårare var det i så fall att fota vimpeln på ett snyggt sätt...



Mönster: 
Likbenta trianglar i lagom storlek fastsydda på jämt avstånd med snedslå, svårare än så blir det inte!

Material: 
Mönstrade vintagetyger och nya enfärgade.

Sämst:
Att vårt internet hemma har rena snigelfarten att jag numera har gett upp alla försök att försöka få något gjort. Att skriva ett blogginlägg kan ta nästan en timme. Att svara på mail går dåligt. Igårkväll försökte jag beställa fröer på nätet men efter att ha försök klicka mig runt ett par gånger på butikens hemsida så hänger sig alltihop. Är vansinnigt trött på detta. Så nu har vi uppgraderat vårt abonnemang och jag hoppas att alltihop löser sig med en ny router och en snabbare hastighet...

Bäst:
Att vimpeln blev så snygg att jag måste sy vimplar till barnens rum - oj så taggad jag är!

5 kommentarer:

  1. Åh, riktigt vårfin vimpel! Rött, vitt, turkost, gillar!

    SvaraRadera
  2. Superfina! (såklart). Håller med dig om att fota vimplar. Ursvårt.

    SvaraRadera
  3. Så fin! Jättefina tyger i härliga färger!

    SvaraRadera
  4. Vimplar är så fint! Man blir så glad när man ser de med sina härliga färger, din blev väldigt fin!

    SvaraRadera