Välkommen!

20 mars 2012

Blått, blått, blått

Ett lapptäcke har blivit sytt på sistone, i blåblommiga vintagetyger. Just det här är sytt i ren syglädje så det hamnar i butiken på Epla.


Vet inte vilket täcke i raden det här är, många har det blivit under det senaste året. Men nu känner jag mig redo för lite större utmaningar på lapptäcksfronten, har idéer om både blockhusteknik, hexagoner och likbenta trianglar. Får se vad jag ger mig på först.

Annars är jag sjuk och hemma från jobbet för typ tredje gången sedan nyår. Fy fasiken vad trött jag är på ont i halsen, ont i öronen - ja, ont överallt - och  att känna mig allmänt ruggig... Blir så fruktansvärt rastlös av att inte orka något, inte det minsta lilla har jag sytt idag. Fy sådant slöseri med en massa tid. Skulle betala dyra pengar om jag kunde för att få hålla mig frisk resten av våren!

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt lapptäcke! Underbar färg. Hoppas du kryar på dig snarast möjligt!

    SvaraRadera
  2. Underbart fint!! Blått är ju sååå fint!

    SvaraRadera
  3. Jätte jätte fint gillar blått!
    Krya på dig, snart kommer värmen på riktigt och då kanske du slipper vara mera sjuk!

    SvaraRadera
  4. Hälsodoktorn säger att förkylningar försvinner eller minskar i takt med att stress och arbetsbelastning minskar. Beställningsstoppet kan vara räddningen.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera