Välkommen!

18 oktober 2011

Favorittyg

Rött. Blått. Vitt. Behöver jag säga mer? Är så svag för dessa färger i kombination just nu. Så här kommer två plagg i ett av mina favorittyger - det blå fiskarmönstrade från Lilofant.

Håller som sagt på att bekanta mig med min CoverPro. Det går väl sådär. Min man var mäkta irriterad över hur jag tjurade bakom maskinen igårkväll. Jag bestämde mig för att sy en tunika till snultran i fiskartyget. I lördags träffade jag på tjejen bakom Willebus och hennes lilla tjej (som också är en heffaklump) hade en sådan söt tunika med kuvertöppning i det vita fiskartyget. Kände mig tvungen att härma lite - hoppas att det går bra?! Ändrade om mitt bodymönster till en a-formad tunika/klänning. Först krånglade kantbandet som jag sydde med trevik. Efter konsultation på Vi Sytokiga så löste det sig. Det är bara jag som ska lära mig att hålla mig längre ut på kanten av bandet så blir det nog bra framöver. Sedan var det dags att fålla. Och då blev vi osams igen. Måste fått hjärnsläpp som bestämde mig för avig täcksöm när mönstret på tröjan är som det är. Men jaja, ibland har man inte huvudet med sig helt enkelt. Det jag upplever som irriterande är att tyget skjuts framför pressarfoten så att det drar sig och blir ojämt.



När jag nu skulle blogga om tunikan till snultran, så kom jag på att jag inte visat den här tröjan som jag sytt till en återkommande kund. Storleken är ca 116. Knappar så att man slipper onödigt "tjafs" när man ska dra tröjan över huvudet.



Jo, ja, jag erkänner. Jag gillar det här tyget. Jag gör det. Väldigt mycket dessutom.

7 kommentarer:

  1. Tycker det ser fint ut:) som sagt hörda ut snart ör ni bästa vänner! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga! Det är ett fint tyg, håller med, både neutralt och speciellt på samma gång.

    SvaraRadera
  3. tack för uppmuntrande ord! jag har nog bara lite dåligt tålamod och höga förväntningar. men jag hoppas att det lossnar snart...

    SvaraRadera
  4. Jag blir bara glad och stolt ;)

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt! Jag tycker det går upp och ner med CP:n. Ena gången lätt som en plätt och sen nästa så trasslar det. Och inte förstår jag hur jag ska sprätta heller så det blir lätt....

    SvaraRadera
  6. Det ser ju jättefint ut! Tyget är också väldigt lätt att gilla ;).

    SvaraRadera
  7. Well, när jag köpte min CP för snart två år sen så sydde jag en kväll på den och sen fick den stå i FYRA MÅNADER!!!!

    jättesnygga plagg!

    SvaraRadera