Välkommen!

3 augusti 2011

Gå-bort-presenter

Igår var vi och hälsade på vänner i deras nya fina hus. Det var en av sommarens varmaste dagar så det kändes liiiite tokigt att ta med sig två kronmössor i gå-bort-present till barnen. Men men, deras mamma har beställt ganska många makrillar nu, så jag trodde att ett par kronmössor skulle vara uppskattade. Storebrors mössa gjorde jag baggy. Fordonen kommer från Mjuka tyger och hjärtanen är från Liandlo.


Kvällen var otroligt vacker och det var helt underbart att sitta där på deras trädäck och se solen gå ner över havet. När vi körde hem genom den svenska sommarnatten så gjorde det ont i hjärtat så fint var det. Och lite extra ont gjorde det när jag tänkte på att min farfar har födelsedag den dagen - han som älskade sommaren med bär- och svampplockning och som vi alltid firade med gräddtårta med nyplockade skogshallon. Min snälle farfar som tyvärr inte hann träffa makrillen eftersom han dog bara ett par dagar innan vår makrill föddes. Idag tänker jag på dig, farfar!

1 kommentar:

  1. Snygga! Jag gav också bort en mössa häromdagen när det var 25 grader varmt. Men snart är hösten här och då är de redan ekiperade, de små barnen!

    SvaraRadera