Välkommen!

24 april 2011

Sommartröja

Det behövs tunna sommartröjor i makrillens vår-/sommargarderob. Först ut blev denna, stjärnorna är från JNYdesign och ränderna är campan från Tygpyssling. Mönstret är mitt eget och så gjorde jag en knäppning av ena axelsömmen. Har verkligen snöat in på sådanan knäppningar för tillfället eftersom det blir liiiite roligare än en vanlig tröja rakt upp och ner. Gillar kombinationen lila och grönt - märker att jag använder den mycket även till snultran. Fast min man tycker att mina senaste tröjor har haft lite för mycket mönsterkrock (men det struntar jag i). Vi invigde tröjan igår på påskafton då vi träffade vänner på Röe gård (som har fantastiskt god mat och bakverk i mängder!). Den satt perfekt - tröjan alltså!


Nu väntar vi på mina föräldrar som kommer hit för att träffa snultran för första gången. Makrillen är väldigt otålig...

1 kommentar:

  1. Jättefin! Härligt med stjärnor å ränder;) hoppas ni haft å får en fortsatt mysig påsk kram

    SvaraRadera