Välkommen!

21 april 2010

Födelsedagspresenter x2

Här har det kalasats. Först en bild på makrillen som insåg förtjusningen i fiskdamm!! I dessa byxor och en nästan likadan tröja som den här - den makrillen har på sig har dock inte fastnat på bild tidigare... Tyckte han var så söt!!!!



I helgen var vi på makrillens kusins 7-årsdag. I födelsedagspresent fick, den numera stora, kusinen bl a den här stjärnmössan. Den var lite stor - så det var tur att jag hade sytt makrillmäsrket i ett av insnitten, nu funkar den att vika upp om hon vill. Gröna stjärnor från JNY design.
Igår var vi och firade en 2-åring. Det var Far og Sonn's lille H som fyllde år. Mamma A hade tidigare lagt in en beställning på två tröjor (som jag precis hann att sy klart innan vi skulle åka iväg...) och så fick han ytterligare en tröja i födelsedagspresent (jaja, jag har aldrig påstått att jag har speciellt mycket present-fantasi...). Blå kaniner på lime botten, ärmar i lime och bakstycke i blått (är inte baksidan på tröjan snygg så säg?!). Interlock från JNYdesign. Ugglor i interlock från Stoff och Stil, turkos interlock från JNYdesign. Och sist men inte minst en blåröd nattågströja med röda muddar, allt tyg från Jofotex.





5 kommentarer:

  1. Åh vad mycket fint du sytt!! Kanintröjan blev jättefin med den blå ryggen! Den idén måste jag försöka komma ihåg! :-D

    SvaraRadera
  2. Oj vilken produktion! Så fint med orange husvagnstyg till de gröna byxorna :-)

    Jag fick mitt paket idag, tack så mycket! Är tygerna förtvättade förresten? Jag skickade kanintyget igår så det borde komma fram idag eller imorgon. Det är tvättat :-)

    SvaraRadera
  3. Imponerande produktiv! Och snyggt som vanligt.

    Och visst jobbar jag ihop med Monika! Haha - så lustigt! Kommer så väl ihåg att hon skulle bli farmor samtidigt som jag väntade barn, vi brukade diskutera det. =) Har nog sett några av dina alster på hennes bagrundsbild på datorn. Man reagerar när man ser något av alla kända tyger... men inte trodde jag att jag någonsin skulle "springa på" den som sytt hennes tröjor så här ute på nätet. =)

    Tack för tipsen om halsringningen förresten. Jag tror inte att det är sömsmånen som spökar, möjligen kan det vara det att jag har använt jersey som kantband på vissa och interlock på andra. Problemet är inte heller att det blir för tight i halsen, utan på tok för stort.

    SvaraRadera
  4. Snygga presenter du gjort, kan tro att mottagarna blev mycket nöjda!

    SvaraRadera
  5. wow, vad du har varit produktiv. Lill-makrill är jättefin i sina kläder.

    SvaraRadera