Välkommen!

4 november 2009

Mönsterstorlekar - i avsaknad av kamera...

Kameran är med mannen och makrillen i knalleland. Jag är alltså hemma själv. Mmmm - egentid!! Kan nog räkna timmarna som jag haft för mig själv (här hemma alltså, timmarna på jobbet räknas inte!!) på två händer sedan makrillen föddes för lite mer än ett år sedan. Gårkvällen ägnades tillsammans med lillasyster och tillsammans smidde vi stora planer för makrillkläderna. Vi får väl se vart det bär hän...

Ikväll har jag sytt en body efter lite ihopknåpande av olika mönster, främst från Ottobre men även ett från Stoff och Stil. Är väl medveten om att Ottobre har stora storlekar, men någon måtta får det väl ändå vara. Ritade av en stl 74. Klippte till utan sömsmåner (vilket skulle lagts till). Sydde sömsmåner med pressarfotsbredd utom i sidorna där jag använde 1,5 cm. Tycker själv att bodyn blev supersnygg! Jag får visa bild senare. Men vänta lite, den ser väldigt stor ut! Så jag jämförde den med ett par bodies som makrillen använder idag. Han drar ungefär 80/86 i stl. Och tro det eller ej, men den ser ut att vara en väldigt stor 80, kanske till och med en liten 86. Det är ju inte klokt!

Nähä, nu får det vara slutpausat. Tillbaka till symaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar