Välkommen!

6 november 2009

Body med lila ugglor

Svängde ihop den här bodyn för några kvällar sedan. Tyckte då att den såg stor ut så jag provade den på makrillen, som drar stl 86 i det mesta nu. Den passade hyfsat bra, men var kanske lite, lite på gränsen till att snart vara urvuxen. Så storleken måste nog vara en 80 åtminstone och inte en 74 som jag utgått från. Så synd att den snart är för liten för min makrill, för jag gillade verkligen modellen och färgerna. Nu får den hamna i makrillshopen istället.

Ja just det, jag har bestämt mig för att lägga ut en del av det jag syr till försäljning på http://makrillshop.blogspot.com/. Nu i början till låga priser. Allt eftersom jag blir bättre på att sy och OM det blir någon efterfrågan på makrill-kläder så kommer jag att höja priserna. Först till kvarn!!



Material: Lila ugglor i bomull/lycra från Jofotex och orange mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Att den blev rysligt snygg - jag är så nöjd med resultatet!

Sämst: Att jag satte en av tryckknapparna åt fel håll - tack och lov så kunde jag få loss den igen utan att skada tyget - puh!

4 kommentarer:

  1. Jättefin, snyggt med de orange kanterna!

    SvaraRadera
  2. Så fin den ble! Synd den ikke passet i str til din lille.

    SvaraRadera
  3. Ugglebodyn har nått Gbg! Mycket fin och passar perfekt till vår pojke 9 mån! /Lena

    SvaraRadera