Välkommen!

4 oktober 2009

Lila elefantbyxor


Jag har blivit kär i det lila elefanttyget från Jofotex. Det är så himla snyggt! Och så tycker jag att det är fint med lila på A. Tidigare har jag sytt några dregglisar i detta tyg, men nu var det dags för något mer rejält så att man verkligen ser hur fina elefanterna är. Och kombinationen med gul mudd från Stoff och Stil känns karamellig och rätt (fast min käre man tyckte inte riktigt om det).

Tycker det har varit svårt att hitta byxmönster som är precis så som jag vill ha dem. Jag gillar när det är pös vid fötterna men lagom tajt över rumpan. Hittar inget sånt mönster. Ultimata byxan ser lite ut som Ottopippis Bootbyxa. Men hur kommer man till det resultatet?! Idag kombinerade jag två olika mönster och ritade lite själv i ett försök att få till det. Fastän jag tyckte att jag tog ut svängarna så kan man ju inte säga att jag är i närheten av Bootbyxan. Men jag känner mig rätt så nöjd med resultatet. Modellen måste naturligtivis ses på för att kunna avgöra om det är nåt att sy vidare på. Misstänker att midjemudden är lite slapp - det är svårt att få till den bra. Brukar mäta på befintliga byxor, men jag glömmer A L L T I D att skriva ner hur lång jag gjorde den nya mudden... Långa blev de också, men det känns inte som något större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar