Välkommen!

31 oktober 2009

Det sista av dagens skörd



Trots att jag fått sitta i lugn och ro en stor del av dagen så har det inte varit någon bra sydag. I stort sett alla färdigställda projekt (fyra stycken) innehåller irriterande fel. Förmodligen för att jag känner att jag ska passa på att skynda mig och få så mycket som möjligt gjort på den tid jag har för mig själv och symaskinen. Så då slarvar jag. De här byxorna till exempel har luggen åt fel håll, nämligen neråt. Hade fullt upp med att hålla tungan rätt i mun när jag klippte till så att ränderna passar ihop. Upptäckte inte förrän jag sytt ihop benen att luggen är åt fel håll!! Gissa om jag blev besviken. Men det är ju på misstagen man lär sig, sägs det ju...

Mönster: Ottobre 4/2007 stl 80 men förlängd i benen och med mudd istället för resår. Oprövat mönster, men känns rätt bra.

Material: Randig velour i två härliga gröna nyanser (Stof 2000) som jag fått i byte av Siri - tack! Grå mudd från Stoff och Stil.

Bäst: Att modellen ser riktigt bra ut - jag har goda förhoppningar om att jag är lika nöjd när de sitter på.

Sämst: Att luggen är åt fel håll - så synd på det fina tyget...

3 kommentarer:

  1. Typiskt när sånt händer. Syns inte på bilden iaf och jag tycker de ser jättefina ut!!

    SvaraRadera
  2. Tjusigt!!! Jag har också vänt luggen fel - det är så lätt hänt...

    SvaraRadera
  3. snygga!!
    Tråkigt när det inte blir som man vill!!

    SvaraRadera