Välkommen!

13 juli 2013

Sommar och sol!

Första veckan på semestern har passerat. Vi har haft det väldigt skönt - fint väder, bad, träffat människor som vi tycker om, grillat och bara hängt här hemma. Bättre inledning på semestern får man faktiskt leta efter, även om vi dessutom haft skaderegleraren här för att inspektera en fuktskada och en byggfirma som rivit upp ett stort hål i kökstaket... Känner mig nöjd med veckan med andra ord. Sytt har jag också gjort. Mest för att fylla på i barnens byråer, men även ett par beställningar. Tyvärr har en del inte fastnat på foto innan det använts eller skickats iväg. Som exempel kan jag nämna båda barnens leo-brallor. Första paret ut gick till snultran och när makrillen fick se dem blev avundsjukan väldigt påtaglig. Jag fick därmed sy ett par leo-shorts till honom. Använde mig av samma stil som på shortsen i detta inlägg, men jag gjorde hans shorts trekvartslånga och med svart kantning.

Dessa shorts är av samma modell som de jag tidigare visat. Gillar verkligen modellen och snultran är så himla söt i sina röda shorts. Den här gången använde jag gul stretchfrotté som jag kantade med orange mudd/interlock. Tyget i fickorna är ett jerseytyg. Gult är fint tycker jag och dessa matchar flera av de färgglada tröjorna som jag sytt på sistone. Det är så härligt med somriga färger på barnen!

5 kommentarer:

  1. De är verkligen sanslöst snygga i all sin enkelhet.

    SvaraRadera
  2. Helt underbara, måste oxå prova att sy shorts i den modellen!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Supersøte - slike skulle jeg ønske jeg kunne sy :)

    SvaraRadera
  4. Men åh så snyggt det blev att kombinera gult och orange!

    SvaraRadera