Välkommen!

28 april 2013

Inspirerad

Polarn och pyret har/har haft kläder där varje del har sin egen färg, samt färg på mudd/kantband. När jag var på syträff i vintras så sydde en av mina fina syvänner PoP-inspirerade tröjor och jag tyckte att de blev så fina. Igårkväll gjorde jag slag i sak och sydde en tröja till makrillen med inspiration från såväl PoP som min syvän. Jag valde dock att bara fålla ärmsluten och gjorde vit mudd i halsringningen. Mönstret är hämtat från Ottobre 1/2012, modellen heter Mahpee och är numera en riktig favoritmodell. Jag blev verkligen supernöjd och tröja används redan idag! Och ja, enda sättet att få makrillen att ställa upp på bild utan att fjanta sig är att fota honom framför tvn. Nu får ni istället hålla tillgodo med dumburks-minen :)



6 kommentarer:

  1. Åh vad snyggt det blev! Roligt med olika färger, men inte alls hysteriskt eftersom ränderna harmonierar. Det där ska jag lägga på minnet, så kanske det blir en tröja inspirerad av dig framöver... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att inspirera när jag själv fick inspiration från syvänner!

      Radera
  2. Supersnygg!!! Jag har också sett pops tröjor och velat göra liknande men har inte haft fyra färger av samma ränder hemma. Men denna tröja gör att jag kanske måste till tygaffären och komplitera ränder ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Jag är jättenöjd med att ha tagit fyra färger i kombination, du kommer inte att ångra dig!!

      Radera