Välkommen!

9 april 2013

Bättre nu?

Jaha, så var jag återigen inne i en blå och röd period. Tycker väldigt mycket om denna färgkombo, även om min man tycker att det blir lite för amerikanskt i hans smak. Men jag kan ju inte lyssna på min man jämt... I alla fall så tycker jag väldigt mycket om prickar och dessa blå prickar är väldigt fina ihop med rött. Onekligen.

Jag tycker att singoallor är väldigt fina. På andra barn. På min egen goa knubbsäl till dotter så har de en tendens till att se lite bylsiga ut. Snultrans första sommar sydde jag en singoalla i blå hjärtan, den var väldigt fin - men inte på snultran. Så den såldes iväg. Förra sommaren sydde jag singoallor i vävda vintagetyger. De blev riktigt fina och med gummistövlar och solhatt så blev även lilla knubbsälen söt i dem.

Nu tänkte jag prova att sy i trikå igen. Och nja, jag vet inte om det blev riktigt så bra som jag hade hoppats på? Kanske skulle jag låtit bli att sätta resår i ärmsluten? Sak samma, den får stanna här hemma för den är inte helt perfekt på avigan med alla sömmar och stickningar... Fortsättningsvis blir det singoallor i vävda tyger. För klänningar i trikå har jag andra favoritmodeller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar