Välkommen!

13 mars 2013

Duk till påsk

Så var det snart påsk. Antal påskdukar som fanns i mitt hem för ett par dagar sedan - noll. Antal påskdukar som finns i mitt hem nu - en! Jag har på sistone försökt att mysa till det i vårt kök. En vintagegardinkappa i ärtigt grönt har inköpts och hängts upp. De i grunden väldigt fina ekstolarna från 50-talet har men som är både fläckiga och hade fula stolsitsar borde verkligen genomgå en ordentlig uppfräschning, men isället så klädde jag lite snabbt om stolsitsarna med ett tyg från Stoff och Stil. Vårt vita köksbord behövde också piggas upp. En lappduk med vintagetyger syddes ihop i gula och gröna tyger. Så nu har vi rätt så fint i vårt kök.

7 kommentarer:

  1. Så fin duk! JEg fikk også lyst til å sy en påskeduk nå :-)

    SvaraRadera
  2. Så fin påskduk av lappar! Får också lust att sy en...

    SvaraRadera
  3. Riktig påskfint och härligt

    SvaraRadera
  4. Tack snälla! Jag är verkligen supernöjd med duken - fler i samma stil kommer det att bli :)

    SvaraRadera
  5. Urläcker duk! Håller med om att det måste fixas lite hemma... det har varit mörkt så länge så man inte riktigt sett skavankerna ;).

    SvaraRadera
  6. Å så häftigt! Vilken kul idé! Fint och påskigt!

    SvaraRadera