Välkommen!

16 juni 2012

Rött + turkos = sant

Jag har börjat låta makrillen få välja tyg när han ska få något nytt. Han är annars inte särskilt petig med vad han tar på sig. Tack och lov så tjatar han ännu inte om Spiderman- eller Cars-tryck... Men robotar gillar han, så därför var jag inte förvånad när han valde detta tyg till en tröja. Jag valde färg på kantband. Är väldigt svag för rött och turkost tillsammans om någon nu undrar... Jag som inte är så mycket för syskonmatchning tycker att det är alldeles precis lagom att matcha barnen med makrillen i den här tröjan och snultran i klänningen i förra inlägget, samma färgställning men olika mönster!


Mönster: 
V-ringad t-tröja i stl 104 från Ottobre 3/2012, samma som till den här, men den här gången klippte jag en vanlig halsringning. Tycker verkligen att det här mönstret är jättebra, i alla fall på min smalis!

Material:
Supermjuk robotjersey  från Mjuka tyger och turkos interlock från JNY.

Sämst:
Att snultran är prickigare än en salami. Ser väldigt hemskt ut, men hon verkar inte speciellt påverkad och sannolikt är det ett virus. Men ändå. Mammahjärtat bultar lite extra.

Bäst:
Att få välja tyg ihop med makrillen!

5 kommentarer:

  1. Jättefin!!
    Stackars er med prickar :-(!

    SvaraRadera
  2. Fint med rött o turkost! Hur får du honom att inte tjata om cars och spindelmannen???? Hur gammal är han? Tips mottages tacksamt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fyller fyra i höst. Tja, jag vet faktiskt inte hur stor koll han har på Spiderman och Cars, det är inget vi tittar på här hemma. Spiderman pratar han aldrig om. Cars kan han nämna och jag förstår att han är lite lockad av förskolekompisarnas prat om Cars. Han har snappat upp att det är något som är häftigt, men jag tror inte han vet vad. Så jag har tyvärr inga bra tips.

      Radera
  3. Verkligen fina kläder.Duktig du är..kram jenny

    SvaraRadera
  4. Tjusig. Just en sån här var det jag sydde klar igår, fast i svart/rött istället (svarta robottyget) - robotar är onekligen roliga. Tycker däremot tyget var lite väl tunt, men det blir nog bra i sommar.

    SvaraRadera