Välkommen!

14 juni 2012

Mer ränder...

Det råder ett visst behov av brallor till snultran. Har redan sytt ett gäng leggings,  randiga och enfärgade, men eftersom behovet är så stort så har de blivit använda innan jag ens hunnit säga "kamera". Med andra ord har de inte fastnat på bild. Det har dock dessa randiga gjort. De är sydda i interlock, eller ribb, som Andersson & Hjalmarsson har valt att kalla det på sin hemsida. Fast jag kan då inte se att den är ribbstickad... Jag provade ett nytt sätt att sy i resåren - här hos Renata hittar du en bra beskrivning! På sista bilden (tagen i farten) har snultran på sig de rödrandiga brallorna tillsammans med tröjan från det här inlägget.



Mönster:
Meedom stl 74 form 0. Superbra mönster!!

Material:
Ribb från Andersson & Hjalmarsson. Superskön kvalitet!

Sämst:
Att linningen på det lilarandiga paret inte blev helt bra. Men det syns inte under en tröja eller klänning. Sedan har jag insett att det i stort sett bara är snultran som visas på livebilder det senaste året. Delvis beror det på att makrillen numera är en ganska ovillig modell, men jag måste nog skärpa mig litegrann och även börja knäppa bilder på min storing...

Bäst:
Att det blev två par lite tjockare leggings till dagar då det inte är fullt så varmt ute. (Som idag. Plus 12 grader och blåst. Hallå sommaren vart tog du vägen?!)

3 kommentarer:

  1. Men söta unge =) jätte fina, tråkigt när det inte riktigt blir bra men det är bara du som ser det!!

    SvaraRadera
  2. Rackarns snygga de där rödrandiga!

    SvaraRadera
  3. Så himla fina! Passar finfint med nya tröjan.

    SvaraRadera