Välkommen!

21 mars 2012

Ren tygkärlek

Snart, snart, snart kan vi möblera de två nya (mini)rummen i källaren. Det minsta pytterummet, inte större än en klädkammare på ca 4 kvm, har ett stort fönster så det är ljust och härligt och där ska jag få härbärgera med mina tyger och maskiner. Jippiiiiii! Det saknas bara en sån där liten småsak som elektricitet och därmed också belysning. Och utan det så går det inte att vara där nere när det blir mörkt och än mindre går det att använda maskinerna. Sen ska det upp en massa hyllor och jag ska få en arbetsbänk för maskinerna, så jovisst, det är en bit kvar innan jag har kommit i sådan ordning att det går att sy där. Men jag har inte kunnat låta bli att bära ner en av två avdankade Billybokhyllor (modell mindre) för att få packa in mina vävda vintagetyger. Jag ska sätta upp gardinspiral (heter det så?) upptill och nertill på hyllorna och ha ett tyg framför så att jag skyddar tygerna mot blekning av dagsljus. För tillfället samsas alla mina vintagetyger i hyllan. Och jag vet att jag ligger i lä när det gäller andra tygnarkomaner men rätt stolt är jag ändå över min fina samling!!  När den andra hyllan är på plats så ska jag möblera om bland högarna litegrann. Mina nytillverkade vävda mönstrade tyger och alla enfärgade ligger fortfarande i plastbackar. Och mina trikåtyger får inte flytta ner utan får stanna kvar i mitt stora skåp i vardagsrummet + i ett gäng plastbackar. Det går inte att få plats med hur mycket som helst på 4 kvm!

Den här bilden symboliserar ren tygkärlek. Jag blir så lycklig av att se de färgmatchade högarna. Brunt och grönt tillhör favoritfärgerna - det syns! Men jag har ett gäng härligt mönstrade vintagepåslakan på ingång. Har spenderat gräsligt mycket pengar på Tradera de senaste veckorna...



9 kommentarer:

  1. Å vad härligt!
    Det måste vara roligt bara att plocka bland tygerna och sen sy av dem :)

    SvaraRadera
  2. Jeg blir også så sabla glad av å se på fine stoffer (tyg) - du har en fin samling :)
    Heldige deg som får eget syrom selv om det ikke er klart enda. Vi har ikke plass til det her jeg bor :)

    SvaraRadera
  3. DEt er nærmest terapi å gå og se på slike hyller - ser ut til at du har mange flotte stoffer!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken härlig samling! Hälsar en avundsjuk vars alla tyger ryms i EN (stor) plastback...

    SvaraRadera
  5. En tygomans dröm! Hoppas att elen kommer snart.

    SvaraRadera
  6. Helt underbart! Helt, helt UNDERBART! Så jag att det var underbart?

    SvaraRadera
  7. Härliga tyger och en fantastisk bra ordning har du!

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det fina högar :) Jag klappar på mina högar som om de vore mina barn ;)

    SvaraRadera