Välkommen!

28 november 2011

Nya tygskatter och en body

På sistone har det hittat hem ganska mycket vintagetyger till mig. På bilden nedan visar jag några som det finns lite mer av. De räcker till något eller några plagg, om man inte väljer att använda det som detaljer då räcker de mycket längre. Förutom dessa, som det som sagt finns lite mer av, så har jag även lagt vantarna på en hel del mindre bitar som jag tänker använda till lapptäcken och lappkuddar - så mycket fina tyger att det anar ni inte!



Annars har det mest inte hänt något alls på syfronten. Några beställda mössor som inte hamnat på bild och en ulltröja till snultran som fortfarande inte fått någon namnlapp och vars bild ligger oredigerad. Men här är i alla fall en body i storlek 80 som blivit färdigställd. Den hamnar i butiken på Epla.



Mönster: 
Eget, stl 80

Material: 
Stjärnor, svart interlock och svart jersey från JNY. Tryckknappar från Assunta.

Sämst:
Det skulle väl kanske vara den där förkylningen som aldrig vill bryta ut ordentligt men inte heller ge sig av.

Bäst:
Att det går framåt med källarrenoveringen. Om än långsamt så säkert!

3 kommentarer:

  1. Underbar body och tygerna är grymma!!!

    SvaraRadera
  2. Men nu blir jag nyfiken, var har du dina tygkällor för att hitta så många olika fina vintagetyger?

    Lyllos dig.

    Hoppas du är friskare och får sy mycket!

    SvaraRadera
  3. så snygg body! det behöves ju inte mer än så, stilrent tyg, snyggt sytt! Får jag fråga - hur funkar det med epla? Går det bra? man har ju lite udda grejer som kommer tillbaks från butikerna, en strl här o där tex...skulle ju vara bra att kunna sälja den någonstans!

    SvaraRadera