Välkommen!

12 november 2011

En till

Som vanligt måste jag prova på en gång om jag kan få till ett bra mönster. Så alltså även i detta fall med den ärmlösa kuvertklänningen. Den här gången mer utställd A-form och något bredare över livet. Nertill valde jag att avsluta med kantband som rynkar ihop tyget litegrann. Jag använde då inställningarna 3-3-3-3, diff 2,25 (max) och steglängd 2,75. När jag sydde på kantbanden i kuverthalsen och ärmarna använde jag inställningarna 3-3-3-3, diff 1 och steg 3,5. Jag hade nog velat ha lite mer rynk nertill, men visste inte riktigt vad jag skulle ändra på, inte har jag tid och lust att provsy hur många gånger som helst inte ;)



Mönster: 
Eget, stl 74. Har tagit mönstret på min kuvertbody och gjort om till en klänning.

Material: 
Himmelsblå stjärnor från JNY, röd interlock från Jofotex.

Sämst: 
Att det är så fruktansvärt grått och trist ute just nu. Inga bra bilder blir det då...

Bäst: 
Min coverpro - är lite småkär i den. Nu funkar vi ganska bra ihop.

1 kommentar:

  1. Supersöt! Å byxorna nedan är verkligen fina! Håller med dig om mörkret!

    SvaraRadera