Välkommen!

20 oktober 2011

Mössor

Jag har köpt en turkos overall till snultran - hon är så fin i blått och turkos. Och här behöver vi snart fleecemössa så jag tänkte jag skulle sy mössa och scarf i något fint tyg som ger overallen pricken över i. Häromdagen såg jag en så tuff mössa på en liten, hann inte se vilket märke det var men det var en "köpemössa". Eller som makrillen säger så fort han hittar ett plagg med tvättrådslappar "mamma har söpit den", för att därefter vilja att jag ska klippa bort lapparna eftersom de kliar :). I alla fall så har jag gjort ett försök att apa efter mössan och jag tycker jag lyckades ganska så bra. Den ser lite mysko ut på bilden, men är i själva verket rätt cool. Och ja, det är en pyjamas hon modellar i... man får ju passa på att fota när hon är vaken!  Cerise stjärnor från JNY fodrad med fleece från Tygpyssling.




Så ett par mössor som ska till två systrar i Göteborg. Röda stjärnor baggy kronmössa till storasyster och cerise stjärnor regular kronmössa till lillasyster. Som vanligt så gör sig inte kronmössan på bild utan ett litet huvud i :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar