Välkommen!

28 oktober 2011

Det går inte fort, men det går framåt!

Att bli kompis med min CoverPro tar sin lilla tid. Jag tycker jag ägnar mycket tid åt att bara provsy. Och tid känns som en bristvara så därför bjuder jag bara på en fult redigerad bild på en body som jag sytt till snultran. Har man bråttom så har man :) Nu råder viss brallbrist i byrån, så idag får jag ta på henne ett par ärvda från brorsan. De är de enda som matchar.


En blogg som jag gillar väldigt mycket är Kokalal/Blomma åker vagn. Framför allt gillar jag hennes uppsummering med info om mönster, material, bäst och sämst - det är så roligt att läsa. Ett tag för rätt länge sedan försökte jag mig på att skriva om det, men det föll rätt snart. Men nu jag tänkte göra ett nytt försök - tack Thea för all inspiration!!

Mönster:
Eget, kuvertbody stl 74. Ganska smal i modellen så den sitter lite tajt på min runda unge.

Material:
Röda moln från jny - ett favorittyg. Turkos interlock som jag också tror är från jny. Vita tryckknappar från Assunta.

Bäst:
Att det går framåt med CoverPro'n. Älskar täcksömmarna som är så mycket snyggare än tvillingnålen! Och så har jag prova fållguiden - känns som vi kommer att bli bästisar inom kort.

Sämst:
Att jag glider av kantbandet ibland när jag bandkantar.

3 kommentarer:

  1. Jätte fin, jag vet det tar jätte lång tid att bli bästisar med den maskinen händer fortfarande för mig att jag blir arg och skriker på min ;)

    Men prova att rata på pressarfots trycket det hjälper ibland tycker jag, sedan är det så olika på tjockleken på kanbandet i bland blir det perfekt och ibland skit fult.

    SvaraRadera
  2. Jättefin kombo. Tycker rött och turkost gör sig väldigigt bra.

    SvaraRadera
  3. Fin färgkombo på bodyn. Gillar verkligen när man skriver a la Thea. Uppskattat av mig mao. Jag måste för övrigt få testa fållguiden på måndag...

    SvaraRadera