Välkommen!

6 oktober 2011

Dagens makrilloutfit

Så här fina är mina kids idag! Min man säger ibland att barnen är mina två provdockor. Och ja, jag ska inte sticka under stol med att jag tycker det är kul att sy nya kläder till dem och att det är roligt att sätta på dem något nytt. 


Igår sydde jag ett par smala muddisar och en ny förklädesklänning till snultran. Klänningen är vändbar och sydd i ett rött klövertyg på ena sidan, och jag faktiskt inte vet om det är helt nyproducerat eller ett vintage-tyg. Det är tryckt i Borås. Jag är väldigt svag för klövertyger. Den andra sidan är sydd i ett återbrukat tyg med röda halvmånar. Till muddisarna valde jag svartvitrandig jersey från JNY och röd mudd från SoS. 





Idag hade makrillen på sig snigeltröjan för första gången. Den sitter tajt men eftersom det är raglanärm så ser det inte konstigt ut att den är så smal. Tack och lov så var det bra den här gången att jag klipper några cm extra för fållen nertill, jag klippte bort mudden som jag hade sytt på och fållade den som vanligt - det funkade. Så även om det gick så fel med sprundet så är jag på det hela väldigt nöjd med räddningen och slutresultatet.

9 kommentarer:

  1. Jätte söt klänning! Och så smart att den är vändsydd! Och jag måste få säja att det är två otroligt söta provdockor du har!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga byxor den lilla fröken har fått! Snygg kombo med de röda muddarna :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina!!! Gillar snigeltyget masson;)
    Visst är det alltid kul att sy men till sin egna är det som allra roligast!!

    SvaraRadera
  4. Vad fina dom är!

    Och jag känner att jag måste nog snart beställa lite randig jersey från JNY. Har lyckats motstå det hittills, men du syr ju så mycket snyggt i det hela tiden så n får jag nog också göra en beställning.

    Och nån sån där förklädesklänning skulle jag nog försöka mig på. Det är ju som du skrev hos mig, man får utforska de tjejiga kläderna lite i taget så lär man sig efter hand.

    SvaraRadera
  5. roligt att fler än jag gillar kläderna! ränderna från jny är favoriter, de är otroligt praktiska att kombinera med :)

    javisst är mina provdockor söta, makrillen är inne i en underbar period där fantasin flödar. och det är så skönt att han är positiv för just nu är snultran i en riktig gnällfas. tur hon är så rund och go att man ändå bara vill äta upp henne :)

    SvaraRadera
  6. Vilka godingar och urfina kläder!

    SvaraRadera
  7. Tack för besök på min blogg.
    Gillade förklädesklänningen, väldigt bra att vändsy för när de små spillt på sig kan man ju bara vända på den så ser de rena och fina ut igen.
    Tycker det är bättre med bara fållupplägg på tröjor för med mudd på så vill de gärna kasa upp över rumpan och lämna midjan bar. Inte så praktiskt.

    SvaraRadera
  8. Ååååååh så fina kläder och så söta barn! Nu blir jag jättesugen på att försöka få till ett par smala muddisar och kanske till och med en klänning. Och så vill jag beställa lite randigt tyg, och.... puh, farligt att besöka din blogg ju :-)

    SvaraRadera
  9. Och jag är här också :-D Men tänkte att det kanske fanns andra som ville titta in :-D

    Å så fina dina barn är i kläderna! Snygg kombo!

    SvaraRadera