Välkommen!

25 september 2011

makrill gillar fiskarmönstret!

Jag har tidigare skrivit inlägg om hur jag för tillfället gillar blått och rött. Ett favorittyg är nog det fiskarmönstrade från Lilofant. Har hittills bara sytt en varsin mössa till mig och makrillen samt några dregglisar i det tyget. Men nu var det dags för en tröja till makrillen. Valet av mönster var enkelt - mitt smala med vanlig ärm och muddar i ärmsluten. Gjorde en stl 98 även om det är lite stort ännu, med muddarna funkar det bra ändå. Han gillar inte att dra tröjan över huvudet så därför har jag som vanligt gjort med knäppning på ena axeln med två röda plasttryckknappar från Assunta. Både snyggt och praktiskt! Till halslinningen och muddarna har jag använt röd jersey från JNY. Tycker det är snyggast när inte muddarna blir så tjocka eftersom fiskarjerseyn är ganska tunn.


Nu kan mor och son matcha varandra, jag med min spetskofta från Wcollection och han i sin nya tröja. På knoppen varsin mössa. Nästan lite läskigt :)

4 kommentarer:

  1. Fin i sin enkelhet. Fattar nästan inte att jag lyckats motstå det där tyget:)

    SvaraRadera
  2. Haha, när ryktena om helmatchade familjen når Bovall så skall jag meddela så ni får tagga ner lite... Den blev i alla fall superfin och som du sa, skönt att ha knappar i ringningen.

    Det är OK men min farfar efter omständigheterna tycker jag. Han har mycket komplikationer och en gammal kropp, så det känns väntat och är tryggt att ha honom där han har ständig koll.

    Du kommer nog överens med din CP när du väl får den. Så småningom i alla fall. När man väl fått till inställningarna bra, så fungerar det galant. Och om Dingle-killen varit på Janome-konferens kanske han har ett och annat knep på lager. Jag är inte vän med att sy täcksöm i flera lager velour än tyvärr. 2 går bra, men i raglansömmarna med 4 lager blir det knas. Och kanta med jersey är klurigt tycker jag.

    Bebisen kommer nog när som. Idag är första dagen med onda SD redan på morgonen. Hade BF igår.

    Och ja, det vore verkligen superkul att ses i verkligheten! (jag har smidit planer på förslag för att utöka din verksamhet... hemliga planer...mohaha.... du gör så mycket fint och unikt i och med att du plockar in retrotygerna, men mer om det IRL)

    Ojdå, vad långt det blev...

    SvaraRadera
  3. Snygg! Oh 2010talets svar på camparnas träningsoverallerna;)

    SvaraRadera
  4. Är det bara jag, eller är det perfekt trådrak/mönster här? Ser helt vinkelrätt ut på min dator. Randigt brukar ju skilja agnarna från axen (och jag känner mig ofta som agnen, eller axen, nämen vilken är det som är det dåliga? Jaja, det dåliga i alla fall).

    SvaraRadera