Välkommen!

16 september 2011

Blåröda dagar

Jag vet inte vad som tagit åt mig. För ett par veckor sedan var det lila som gällde. Nu har det varit blått och rött ett tag. Sydde en liten velourhjälm igårkväll. Det var det enda som hanns med, resten av kvällen bråkade jag med GIMP. Nä, tacka vet jag Adobes CS-paket - inget krångel där inte (gräset är väldigt mycket grönare på andra sidan).

Men nu tillbaka till velourhjälmen. Mitt nya mönster som jag är väldigt nöjd med. I koboltblå velour, röda flatlocksömmar och rött kantband. Har tänkt sy en sådan under flera dagar med tankarna på vad jag skulle kunna matcha med (säger hon som började sömnadskarriären med att inte matcha något...). Här sitter snultran med den på i dagens outfit - blå body, rödvita tajta muddisar och jeansklänningen med rött foder och applikation. Lite trött och snorig, men ändå ganska söt. Och ja, här hemma knyter vi mössorna på sidan. Enklast så helt enkel.


5 kommentarer:

  1. Åh, de där kinderna, de är ju helt underbara. Och mössan är också fin, gillar att den går ner i pannan så bra.

    SvaraRadera
  2. Man vill ju bara nypa i dem:) kinderna alltså! Är oxå en som snöar in på vissa färger...är rätt brun/orange just nu:)

    SvaraRadera
  3. Underbar mössa och det är finast att knyta i sidan :-)

    Jag syr också mycket i rött och blått nu. Är helt såld på strömmings fina blå/röda elefanter!

    SvaraRadera
  4. Men vad söt! Det där med att knyta i sidan har jag också märkt att är bäst.. Intet roligt med en knut under en bebishaka! Här är det mesta orange/brunt eller grönt just nu..

    SvaraRadera
  5. Alltså de där kinderna... Underbart.

    Det kommer bli JNY vilken dag som helst för min delockså. Jag skall helt enkelt ha det där skogstyget. Så, när det kommer in kommer det beställas mer. (jag vågar knappt föra in senaste månadens tyginköp i sammanräkningen....)

    SvaraRadera