Välkommen!

31 juli 2011

Åt en vän.

Den som följer bloggen kan inte ha undgått att lägga märke till att jag är mycket för det enkla. Jag är väldigt förtjust i  lapptäckena som jag sytt under våren, de är enkla, utan krusidull och står verkligen för det jag gillar bäst. När jag sitter och syr dem så mår hela själen bra. Det är fantastiskt roligt att kombinera ihop tygerna och jag blir ofta alldeles kär i täcket som växer fram när jag sitter och syr. Inget blir det andra likt och flera återbrukade tyger får nytt liv.

En fin vän ville ha ett lapptäcke att ge bort i present till en liten som fortfarande ligger i magen. Min vän är, liksom jag, väldigt förtjust i Dunderklumpentygerna. Mitt förslag blev att sy ett täcke i gul/orange/röda toner. Täcket är vändsytt med enfärgad vit lakanvsäv på baksidan och ett lager plattvadd inuti. Nu hoppas jag att min vän blir nöjd och att bäbisens familj  tycker lika mycket om täcket som jag.

8 kommentarer:

  1. Älskar färgerna, täcket blev jättefint!

    SvaraRadera
  2. jamen visst blir man glad :)

    SvaraRadera
  3. I like! Nej, love är mer rätt :) Såå härliga färger o tyger! Jättefint täcke!

    SvaraRadera
  4. i love! ságer som onomak, favo kombo i favvo tyget, gillar dem inte sà fàr jag ta óver, fast inga bebisar mer i min horison, kram!

    SvaraRadera
  5. Underbara färger. Är det sommar eller höst? Eller året om? Vilken bebis som helst kommer att gilla det i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Underbar tyger i härlig kombination.

    SvaraRadera
  7. Åhå, vad fint det blev! Längtar tills jag får det i min brevlåda! :D

    SvaraRadera