Välkommen!

4 maj 2011

"Titta mamma, en hund"

Det var vad makrillen sa när han såg bodyn som jag sytt till snultran. Sen såg han fler och fler djur. Kanske måste det bli en tröja till makrillen också... Men när jag först fick hem tyget från Znok blev jag lite fundersam på om jag gillade det eller inte. Jag som i vanliga fall gillar färger och kontraster, kunde för mitt liv inte komma på några snygga färger att matcha med. Så det fick bli vita kantband. Och det blev ju supersnyggt!! Nu gillar jag tyget massor :)

Jag tror föresten att jag kastar in handduken vad gäller sömnad av omlottbodysar till snultran. Hon använder stl 56 för fullt, och där har vi i stort sett bara omlott eller fuskomlott. Men jag känner mig inte inspirerad att sy omlottmodell på de som jag påbörjat i stl 62. Först ut är den här alltså.


Annars har jag ägnat kvällen åt att sudda blyertskladd från köksväggar. En makrill plus en blyertspenna plus en pappa som håller i snultran är lika med svartsjuka och då blir resultatet bus. Det här är andra gången som detta inträffar. Förra gången var det vår sovrumsvägg och undersidan på våra hyllplan som blev offer för makrillens sylvassa vapen. Ja, jag säger då det.

3 kommentarer:

  1. Det ger ett så rent fint intryck med vita kanter, jag gillar det jättemkt.

    SvaraRadera
  2. Så fin!! Jag har inte detta tyget själv, men det blev väldigt fräscht med vita kanter!
    Ja det där med svartsjukt storasyskon känner man väl igen, Kiron var alltid som värst med bus när jag satt mig och ammat...

    SvaraRadera
  3. Underbar liten body, snyggt med vitt till, svartsjuka syskon och bus känner vi väl till här ;) Storebror gick loss på ena sovrumsväggen med bläckpenna. Så jag har en fin måne som vakar över min kudde :)

    SvaraRadera