Välkommen!

15 april 2011

En bäbis bästa vän & stickpresenter

En bäbis bästa vän måste väl ändå vara dregglisen. Åtminstone om man heter Ellen. Och är en kräkis. Vi har ganska många dregglisar till henne men konstigt nog ligger de allt som oftast i tvätten. Så jag fick sy ytterligare ett gäng till henne. Passade då på att sy några dubletter och ett gäng extra att lägga i makrillshopen (de på bilden).


Sen tänkte jag bara visa vad min suveränt pyssliga mamma har stickat till mina fina barn - en petrolgrön kofta till snultran och en pippitröja till makrillen. Förutom stickning, sömnad, knyppling och en massa annat pysslande så håller min kära mor även på med silversmide. I koftan hade hon fäst en liten silvertag med namnet Ellen. Den är avsedd för mig - tack mamma!! Pippitröjan invigde vi igår morse på väg till förskolan. Snultrans kofta är forftarande lite stor och får ligga till sig ett tag.



I paketet som tröjorna kom i fanns även lite annat stickat i form av sockar till båda barnen och en supersöt liten hjälmmössa till Ellen.Och så en bok till Ellen - "Ellens blombok" samt en handarbetstidning till mig. Och icke att förglömma - leksaksmat från IKEA. Beställd av mig och avsedd för makrillen (vi kommer så sällan till IKEA i Götet). Och efter test in real life får den fem pannkakor av fem möjliga i betyg...

1 kommentar:

  1. Åh vilka ljuvliga stickade gåvor!!! Här är det svärmor som förser oss med Pippi-tröjor:) Vad bra att du recenserade IKEAs leksaksmat...har haft funderingar på att införskaffa den till lilla A...dock inte kommit till skott...mest för att jag nånstans har haft en idé om att jag skulle göra egen! Blir ju aldrig av...

    SvaraRadera