Välkommen!

18 februari 2011

Bäbisdregglisar

Skulle hemskt gärna vilja sy mycket mer, men för tillfället är jag alldeles för trött för något mer avancerat än dregglisar - som nog måste vara den enklaste sömnaden av allt?!

Makrillen var ett riktigt kräkbarn när han var liten. Tyvärr sydde jag inte själv då, vilket resulterade i många klädbyten och mycket tvätt. Fortfarande vid 2,5 års ålder är han en ordentlig dregglare -  så dregglisar har vi använt i mycket stor utsträckning i det här hemmet. Har därför förberett med ett gäng dregglisar till skrutten. Men det är svårt att stoppa vid tre, fyra eller fem, helt plötsligt är man uppe i ett 20-tal tillklippta dregglisar... Och riktigt så många hoppas jag att jag inte kommer att få användning för!


Till små bäbisar har jag märkt att dregglisar med pös har en tendens att se ut som om de snarare har för avsikt att kväva barnet än att hålla det torrt. Så på sistone har jag sytt dregglisar utan pös till bäbisar. Alla dregglisar på bilden ovan är sydda utan pös och med fleecebaksida, antingen i vit eller svart, tunn microfleece. Fleece är superbra just för att det håller bröstet torrt. Tryckknappar i plast i rött, gult eller svart. Dessa hamnar i makrillshopen.

7 kommentarer:

  1. va fina dom var :)
    kikar in och önskar en fin kväll:)

    SvaraRadera
  2. så fine!
    her produseres i mye mindre mengder,... men man skal jo begynne et sted ;)

    Ønsker deg en superfin helg!

    SvaraRadera
  3. en sådan enkel grejj som verkligen tuffar till en outfit, SNYGGA!!

    SvaraRadera
  4. jag har sytt en egen variant också.. mer som en scarf men sitter också lite bättre än "orginalet"

    SvaraRadera
  5. Vilka fina! Ska nog också sy ett gäng dregglisar till vår kommande bebis så man inte behöver byta kläder hela tiden.. för om han brås på storebror så dregglas det nog ordentligt :)

    SvaraRadera
  6. Ja nog är det svårt att klippa till några få dregglisar bara, blir fler och fler och fler..! Många fina små karameller!

    SvaraRadera