Välkommen!

19 januari 2011

Hänglsebrallor och nya namnlappar

Jobbar med mönster på hängslebrallor och sydde dessa utifrån det mönster jag hittills kommit fram till: vad jag tänkte skulle vara en stl 80, men som efter utprovning snarare motsvarar stl 86. De sitter nämligen helt okej på makrillen som idag är 89 cm lång, men så himla mycket mer växtmån finns det inte. Så jag tror nog visserligen att en stl 80 kan ha dem, men att de då är lite långa i benen. De är kraftigt retroinspirerade, vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag tycker att Gynthers hängslebrallor är fina, men kanske lite väl breda och rymliga för min smak. Jag ville dock ha pös i benen och rörelsevidd i brallan för övrigt för att sitta skönt vid lek. Och så ville jag ha lite annorlunda skärning i själva hängslena. Måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet! (förutom att jag inte träffade rätt i storlek vill säga...). Velour och mudd från Jofotex.

Eftersom de inte har någon större växtmån för makrillen så hamnar de i makrillshopen.



Vill också passa på och visa mina nya namnlappar från World Wide Label. Jag gillar visserligen mina gamla. Men de är stora. Och dyra. Och tyvärr var inte kvaliteten den bästa på den senaste sändningen. Så därför tänkte jag prova att beställa från World Wide Label. Det tog lite tid att få dem, 1,5 månad. Men de var värda att vänta på. Kvaliteten är mycket bättre än de gamla, de är mindre, och med det typsnitt jag ville ha. Ser bra mycket proffsigare ut. Och så är de MYCKET billigare jämfört med om jag hade beställt samma mängd från Sverige, 600 st för ca 800 svenska kronor, inkl frakt. Det blev dels såna här vanliga, dels dubbelvikta att sy fast i sidsömmar etc. Så nu har jag lappar i mängder :)



 
Namnlappen på baksidan av hänglsebrallorna!

15 kommentarer:

  1. Vilken fin modell du har fått till, byxorna blev riktigt retrosnygga. Supersnygga namnlappar oxå!

    SvaraRadera
  2. Jättetuffa!! Gillar dem starkt. Fina lappar med:) verkar lovande för mig som beställt därifrån med... Lyckades ju träffa nyårsledigheten nu så får nog vänta mer än 1,5 månader... Men den som väntar på nåt gott... Känns som makrillen å min noel bör bara ganska jämngamla? Kram

    SvaraRadera
  3. Coola brallor! och snygga namnlappar! Är det dubbelvikta eller vanliga lappar?

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga hängselbrallor! och jättefina namnlappar.

    SvaraRadera
  5. Riktigt snygg modell...helt i min smak! :0) Och angående namnlapparna...supersnygga!

    SvaraRadera
  6. Underbara byxor! Kul med nya lappar... ska också beställa därifrån så snart min nya logga är klar. :-)

    SvaraRadera
  7. Kul att ni också tycker de är snygga!

    W collection: jul och nyår kom emellan för min del, men sen gick det fort när de väl skickat iväg för produktion! min makrill är snart 2,5,hur gammal är din Noel?

    Le petit: dessa är enkla, men jag köpte även dubbelvikta - de är nästan snyggare :)

    SvaraRadera
  8. Vilka läckra brallor och snygga namnlappar också. Blir sugen på att beställa nya jag med men det var inte länge sedan jag köpte nya så de lär nog räcka ett tag...

    SvaraRadera
  9. Fina brallor och namnlappar. Jag beställde ochså från World Wide Label och det blev kanon. Leveranstiden var däremot närmare två månader, men bara man vet om det är det ju ok att vänta för det priset..

    SvaraRadera
  10. Snygga bralls! Å lapparna var finfina, som du säger, proffsiga! Jag beställde också därifrån och jag är också nöjd! Det tog lite tid, men var värda att vänta på. Bara man vet om det så... Man får väl vara lite ute i god tid nästa gång.

    SvaraRadera
  11. Å så snygga! Å lapparna är superfina!

    SvaraRadera
  12. Underbara hängslebyxor, helt i min smak! Jag beställde också namnlappar därifrån men behövde inte vänta så länge, ca tre veckor tror jag.

    SvaraRadera
  13. Supersnygga byxor!!

    Och det dä rmed lapparna kanske man ska kolla upp. Lät ju väldigt mycket billigare än vad jag köpt tidigare.

    SvaraRadera
  14. Superfina, både byxor och lappar!

    SvaraRadera
  15. Väldigt snygga! Jag har planer på att försöka få till såna byxor i ministorlek. Men än så länge är det en bara en idé, ska se om jag hittar tiden att genomföra det också... Men ditt inlägg gjorde helt klart att jag blev mer sugen på att försöka få till det.

    SvaraRadera