Välkommen!

1 december 2010

Klänningar till T

Fick en beställning på två klänningar av en kollega som jag nog snart räknar som en trogen makrill-kund. Det har blivit både solhatt, brallor och mössor till hennes lilla fröken. Valet av färger och mönster till klänningarna är superfina tycker jag - helt i sann makrill-anda. Min personliga favorit är nog klänningen med T-applikationen på bröstet. Alla tyger från JNYdesign (som för övrigt har en toppenservice!!). Mitt vanliga A-klänningmönster i stl 104. När mamma K visade bilder på klänningarna för T så utbrast lilla fröken - "Dem kan du gärna få köpa till mig, mamma. Det står T.... på dem!". Jag hoppas att både mor och dotter blir lika nöjda med passform som med utseendet :) En mössa till mamma slank också med i beställningen, men den kom jag tyvärr inte ihåg att fota...


5 kommentarer:

  1. Väldigt fina! Snyggt med randiga ärmar till!

    SvaraRadera
  2. Jättehärliga klänningar... blev kär i den lila! men har ju ingen tös...å tror inte Noel iofs skulle protestera men absolut Samuel (min man) haha och hade nog faktiskt inte tagit på honom en klänning iofs men en tröja hade varit fint!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga klänningar! Jag blir glad av dem :-) Fint som vanligt alltså!

    SvaraRadera
  4. Väldigt härliga, de måste vara hur sköna som helst att ha på sig. Är man för stor för att ha såna klänningar om man är 30? Hmm. Den lila är min favorit - säger som W collection - skulle kunna tänka mig en sån tröja till sonen.

    SvaraRadera
  5. Superduperfina! och den första passar som julcklänning, ja JNY har bästa service, önskar mig jag hade mera pengar, kram!

    SvaraRadera