Välkommen!

5 december 2010

ho-ho-tröja

För jätte-, jätte-, jättelängesedan sydde jag en helpyjamas till makrillen i uggletyget från Jofotex. Den blev VÄLDIGT mycket för stor. Men för ett tag sedan växte makrillen i den så nu används den flitigt. Helst av allt vill han ha pyjamasen på sig till dagis - eller "ho-ho-jamas", som han säger. Ibland är det inte lätt att få killen att gå med på att ta på sig vanlig tröja och brallor´. Vi har försökt säga att man inte kan ha pyjamas till dagis, utan större förståelse från makrillens håll. Så vad gör man inte för husfriden?! Jovisst, syr en "ho-ho-tröja"!



Helgen har spenderats i Göteborg där vi lånade syrrans lägenhet - tackar, tackar! Idag har vi varit på Universeum och jag tror att vi alla tre tyckte att det var roligt. Dock kunde jag konstatera att det är liiiiiiiite varmt med långkallingar i regnskogen :)

7 kommentarer:

  1. Snyggt med de turkosa ärmarna till! Ja, i regnskogen brukar det bli tillräckligt varmt utan långkalsonger :-)

    SvaraRadera
  2. Snyggt och smart!

    Jag är nog insnöad (!) på jul för jag tänkte ho-ho-tröja som i jultomtedräkt...

    SvaraRadera
  3. hihi, Signe säger också ho-ho om uggla. Ka-ka-ka till allehanda fåglar, api-api till apa och ti-ti-ti-ti(ger) till tiger. Tröjan var i alla fall jättefin!

    SvaraRadera
  4. De bruna ugglorna är så snygga till det turkosa. Verkligen snyggt!

    SvaraRadera
  5. Jättefint!!! Ha en skön onsdag och om du vill kan du titta in på min blogg och tävla om en Lunafigur. Tävlingen pågår till den 13:e december. www.designofluna.blogspot.com
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Snyggt i all sin enkelhet. Såna tröjor gillar jag!

    SvaraRadera